Woodview Child Development Centre

Contact

0151 495 5400

Crow Wood Lane
Widnes
WA8 3LZ

Location

Share this rating

Leave your Feedback


Reviews (12)

Still waiting 6 months now

Community Paediatric Service
June 18, 2022
Suspected asd in 2 yr old chased up 2 months ago said they have not forgotten my child but its been 6 months now and still no first appointment or any info on when that appointment may be.
Anonymous

Reply from Woodview Child Development Centre

Hello
I'm sorry to hear that you're unhappy with the service received from Woodview CDC.
If you would like to discuss your concerns further please contact our Patient Services Team by telephoning 0800 587 0562 or by emailing bchft.patientservices@nhs.net where they will be happy to assist you.

Kind regards
Andrea, Patient Services


Provider responded

first appointment.

Community Paediatric Service
May 24, 2022
No explanation given about the process despite being asked. Vague, unhelpful advice offered, unsure of the evidence base.
Anonymous

Reply from Woodview Child Development Centre

Hello
I'm sorry to hear that you're unhappy with the service received from Woodview CDC.
If you would like to discuss your concerns further please contact our Patient Services Team on 0800 587 0562 where they will be happy to try and assist you.

Kind regards
Andrea, Patient Service


Provider responded

Physiotherapy

Children’s Physiotherapy Service
May 6, 2022
I just wanted to take a minute to express how wonderful me and my daughter think Charlotte is. She’s so good with my daughter, very thorough and very kind and friendly. She explains what she’s doing every step of the way and makes the whole appointment an actually enjoyable experience.
Thank you so much Charlotte
Angela Leroux

Reply from Woodview Child Development Centre

Thank you for your comment, it is good to hear of your experience. I will pass your kind words on to Charlotte and her manager.

Kind regards

Val Harper
Complaints Manager
Bridgewater


Provider responded

Waste of time as no one listens

April 17, 2022
Being told I am stupid and need parenting classes when you ask for help to get diagnosis and been trying now for years.
Anonymous

Reply from Woodview Child Development Centre

Good Morning

I'm so sorry to hear of your experience. I would be happy to look into your concerns for you. Please email bchft.patientservices@nhs.net or call the patient services freephone 0800 587 0562 and leave your contact details for us to call you to discuss what happened.

Kind regards

Val Harper
Patient Services Team
Bridgewater Community Healthcare NHS Foundation Trust


Provider responded

Disgusting

April 4, 2022
Where do I start with Woodview? My 3 year old child was referred at the beginning of 2021. We have been waiting 14 months for a diagnosis and still nothing. Their communication is appalling. They don't update you at all (you have to chase them). They don't ring or send letters. They leave you to read minds which unfortunately I cannot do. We was told 7 different dates for assessment, October 2021, November 2021, New Year 2022, "We don't know", March 2022, "We don't know" again and now "possibly a 6 month wait". Everytime I call them I get the usual "we can't really give you a date" "We have everything together now we are just waiting for a date for you" How reassuring is that?! I am terribly confused, I cannot keep up with this place. The children of Halton deserve better care than this dreadful place! Formal complaint put in and solicitors it is! Hopefully CQC will sort this place out! (I have also emailed them). How can you run a service and not give patients legit, correct appointment dates? The GP doesnt tell people "sorry we can't give you an appointment date" so what gives you the right to be able to do this? We are sick of being passed from agency to agency and treated like a number! Woodview are just a massive barrier! Avoid!
Anonymous

Reply from Woodview Child Development Centre

We are truly sorry for your family’s experience and your concerns are being dealt with as a formal complaint. We are also working directly with CQC with regard to the concerns that you have raised.


Provider responded

Utter farce from start to finish

November 15, 2021
Been dealing with these since my daughter was 3 months old, she is now nearly 3 and I can honestly say that Woodview have contributed little to nothing to help towards her improvement.
I have tried to look how to make an official complaint and will be raising more concerns with them at our next MAP meeting. Most staff and receptionists have an attitude problem and little to no bedside manner, they don't actually care about your child theyre just another name in a book, they don't have physio files that they are supposed to share with you as I embarrassingly didnt have one at a recent Alder Hey appointment when there physio asked for it. They give you no aids or information to help with tasks they set you until there next meeting, when that is is always a fun mystery in our house, I'm currently at 3 months without seeing a physio or OT even though my daughter is at a stage when she would benefit from block therapies or even recurrent therapy because of her sensory issues.
I could go on and on about the place but honestly I don't wanna waste anymore time on them.
Samantha Nelson

Reply from Woodview Child Development Centre

I am sorry you had a bad experience of our services at Woodview. Please contact our patient services team, either by calling freephone 0800 587 0562 or by email to bchft.patientservices@nhs.net so that we can look into the issues you’ve raised


Provider responded

Diabolicol

November 4, 2021
My eldest son was passed through the system for over a year and we had to wait an additional 6 months for a referral. It took 3 years for them to say he wasn't autistic no ados assesments apart from a speech disorder. He was put on a watch and wait for 6 months and now attends a dual placement for hsi need with an ehcp. His condition has got worse and we are getting zero support as nobody is willing to listen. My youngest son has had an ados and is above the cut off for highly functioning autism as well as doctor reports to say they think he is also presenting as autism and sensory processing disorder to then be discharged with no diagnosis . His reports have been made purely based off hearsay as no doctor has actually seen him face to face since Dec 2020 and they've also got information incorrect regarding his learning. It looks as if they've mixed his paperwork up with my eldest and the information is incorrect which to me shows they do not value my children whatsoever . Absolutely disgusting service for a team who have a duty of care for your child .
Anonymous

Reply from Woodview Child Development Centre

I am sorry to hear of your concerns if you would like to contact our patient services team, either by calling freephone 0800 587 0562 or by email to bchft.patientservices@nhs.net we would be happy to work with you to see if we can resolve your issues.


Provider responded

Exactly shocking

October 21, 2021
The doctors told me I am stupid and didn't even look at my child once
Anonymous

Reply from Woodview Child Development Centre

I am so sorry to hear of your experience. Could I ask that you contact the patient services team please, either by calling freephone 0800 587 0562 or by email to bchft.patientservices@nhs.net to discuss what happened.


Provider responded

Shocking

May 24, 2021
Wait years for Dr. not to look at my son, called me stupid for not knowing about adhd.
Anonymous

Reply from Woodview Child Development Centre

I am so sorry to hear of your experience with one of our doctors. Could I ask that you contact the patient services team please, either by calling freephone 0800 587 0562 or by email to bchft.patientservices@nhs.net so that we can look into your concerns.


Provider responded

woeful.

May 20, 2021
Waiting for more than 5 months for the referral to be acknowledged. severely emotionally disturbed child who needs assessment and assistance yet we are expected to wait close to half a year for the referral to be even acknowledged. disgusting and unprofessional to say the least, the lack of urgency or agency within Bridgewater is stultifying the care of children with significant needs and it is not acceptable.
Anonymous

Reply from Woodview Child Development Centre

I am so sorry to hear of your concerns. Please contact the patient services team please, either by calling freephone 0800 587 0562 or by email to bchft.patientservices@nhs.net and provide your child’s details so that I can look into why them for you.


Provider responded